Week 1&2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nienkejacobs - WaarBenJij.nu Week 1&2 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nienkejacobs - WaarBenJij.nu

Week 1&2

01 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Na bijna 2weken in Suriname te zijn heb ik eindelijk de tijd gevonden om te schrijven. Het bevalt me hier goed, heb het erg naar me zin!!
Ik heb al een aantal tripjes gedaan. Vorig weekend zijn we op vrijdag naar berg en dal gegaan, hier gingen we met een kabelbaan door de jungle heen dit was super gaaf! Daarna zijn we nog gaan kajakken over de Suriname rivier, zeer lachen was het en een mooi uitzicht erbij.
De zaterdag zijn we dolfijnen en kaaimannen gaan spotten. De dolfijnen spotten hebben we gedaan op de Commewijnerivier. We hebben heel veel dolfijnen gezien, helaas heb ik ze niet zo goed op camera vast kunnen leggen. Het kaaimannen spotten was ook heel gaaf, we zijn in het donker over het moeras gegaan en wanneer ze met een lamp over het water schenen zag je de ogen van de kaaimannen licht geven. Ze hebben er ook twee gevangen en mochten deze vast houden, dat was best wel spannend.
Op maandag zijn wij vertrokken voor een 4daagse jungle tour. De eerste dag hebben we gereisd en zijn tegen de avond aan aangekomen op ons basiskamp bij Manja Tabiki. Daar zouden we eerste gaan slapen in de groepsaccomodatie, maar toen wij het s'avonds er achter kwamen dat er in het huisje veel kakkerlakken zaten hebben we maar besloten om in een hangmat te gaan slapen met een klamboe er overheen. De tweede dag zijn we met een boot ergens gedropt, vervolgens een wandeling van 3uur door de jungle afgelegd, dit was in het gebied van Nassaugebergte. Tenslotte uitgekomen bij de Minawaterval, hier hebben we lekker gezwommen onder de waterval. Wanneer je naar boven klom, de rotsen omhoog kwam je bij nog een waterval uit, het was super mooi! De derde dag zijn we naar het dorpje Loka Loka gegaan. Het was leuk om te zien hoe de Paramaccaanse dorpsbewoners leven, door hun eigen voedsel te verbouwen op hun kostgrondjes en erg vast houden aan hun tradities. Na het bezoek aan Loka Loka zijn we nog met de boot naar Ampoma sula gegaan, hier hebben we gezwommen in de stroomversnelling van de Marowijnerivier. De vierde dag zijn we weer terug gereisd naar Paramaribo.
Vandaag ben ik naar de vlindertuin in Lelydrop geweest, we hebben vele mooie vlinders gezien. We kregen ook een rondleiding, waarin we informatie kregen over hoe ze de vlinders doen kweken, dit was interssant om te zien. Tevens hebben we schildpadden en slangen gezien. Na het bezoek aan de vlindertuin zijn we naar Santigron gegaan. Daar hebben we een rondleiding gekregen door het dorpje, ook zij hebben verschillende tradities waar ze aan vasthouden. Een daarvan is dat wanneer de vrouwen ongesteld zijn, gaan zij allemaal in een huis wat voor hun gebouwd is. De vrouwen mogen namelijk niet bij hun man zijn wanneer ze ongesteld zijn daar ze onrein zijn. Ook hebben we gezien hoe ze boze geesten uit iemand drijven, dit doen ze door middel van een kruidenbad. Het was heel apart om te zien. Vervolgens zijn we doorgereden naar Domburg, daar hebben we lekker gegeten.
Maandag begin ik met mijn eerst werk dag, ik zal proberen om volgende week weer een update te geven!

• 01 November 2014 - 23:59

Sabine:

Hè Nienke, super gaaf om te lezen wat je nu al allemaal heb meegemaakt!! Ik blijf je zeker volgen!!! Geniet ervan!! Liefs Sabine

• 02 November 2014 - 16:47

Cindy:

Geniet ervan lieverd, en blijf ons maar op de hoogte houden. Wij zijn in ieder geval je trouwe volgers haha:p
    Xxxxxxxx van ons

• 02 November 2014 - 18:25

Ineke Beckers :

He Nieke wat leuk ik zal je zeker volgen
    Geniet er maar lekker van
    Groetjes Jos en Ineke

• 11 November 2014 - 17:50

Fam Weerts:

Hey Nienke, heerlijk wat je nu allemaal mee maakt. Geweldig!!! Geniet er lekker van want zoiets maak je niet vaak mee. Eigenlijk bijna nooit vooral hier in Nederland niet. Haha. We blijven je volgen!!!

• 11 November 2014 - 18:40

Daddy Cool:

Wij ons hier thuis zorgen maken hoe het met jou zal zijn maar dat is overbodig zo te zien !!!!

Veel plezier daar in Suriname

• 13 November 2014 - 21:33

Nelly Jacobs:

Hallo lieverd,

ik denk kijk nog eens op de blog maar zie dat je nog niets hebt toegevoegd.
    ik hoop dat je weer snel je ervaring opschrijft en leuke foto's erbij plaatst.

Geniet van de mooie tijd in Suriname/Paramaribo.

Veel liefs je Mama xxx