Week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nienkejacobs - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nienkejacobs - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg

26 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

deze week was een heftige week voor me maar dat lezen jullie dadelijk wel! Ik ben maandag naar white beach geweest. Dit is een aangelegd strand want in Suriname komen geen stranden voor. We zijn er met een taxi heen gegaan. Het was een heerlijk dagje relaxen, jammer genoeg had het veel geregend maar we hadden een hutje gehuurd waar we onze hangmat hadden opgehangen. Ondanks de regen hebben we ook gewoon gezwommen aangezien het hier toch niet echt koud word wanneer het regent.
Terug zouden we om 6uur de bus hebben, dus om kwart voor 6 stonden we al te wachten op de bus. Deze kwam natuurlijk lekker op zijn Surinaams, om half 7. Als je hier de bus wilt nemen moet je de bus ook aanhouden aangezien er geen bushaltes zijn. Die hebben ze wel sinds kort geplaatst maar deze worden niet bepaald gebruikt.
De buschauffeur ging ook tijdens de rit even wat eten en drinken kopen en een plas doen langs de weg, dat is hier allemaal normaal. Echter kun je niet veel verwachten van de service aangezien de bus maar 1,65srd (€0,40) voor een uur met de bus rijden. Het kost dus geen drol!

Dinsdag, woensdag en donderdag ben ik gaan werken. Donderdag ochtend stond ik onder de douche en zag ik dat ik over mijn hele lichaam uitslag had. Niet echt bij stil gestaan en gewoon gaan werken. Op het werk kreeg ik het opeens heel warm en dan weer ijskoud terwijl ik nog steeds aan het gloeien was. Toen ging er bij mij een knop om en ben op internet gaan zoeken naar de symptomen van chikungunya, dit is een virus dat door een mug wordt overgedragen.
Jawel hoor de eerst twee symptomen had ik al, niet echt aandacht aan besteedt en doorgegaan met werken. Vervolgens kreeg ik steken op mijn borst en pijn in mijn polsen, dit zijn dus ook symptomen ervan. Na lang getwijfeld te hebben, toch maar besloten om naar huis te gaan. Achteraf blij dat ik het heb gedaan, heb me nog nooit zo slecht gevoeld. De afgelopen dagen alleen maar koorts gehad, gewrichtspijnen (ik liep als een oma van 80), hoofdpijn, huiduitslag en rode ogen.
Gelukkig gaat het vandaag wat beter, heb veel ibuprofen geslikt en vitamine c naar binnen gewerkt. Mijn huisbaas kwam ook nog met iets en dat heb ik geweten, papaja bladeren. Hier moest ik thee van zetten, het is zo ranzig niet normaal het smaakt heel bitter. Gelukkig helpt het wel tegen de infectie die het virus met zich mee brengt.
Vandaag weer aan het werk, heb nu wel genoeg van het thuis zitten!

Tot de volgende keer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 November 2014

Week 5

18 November 2014

Week 4

11 November 2014

Week 3

01 November 2014

Week 1&2

Actief sinds 25 Sept. 2014
Verslag gelezen: 935
Totaal aantal bezoekers 3266

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: