Week 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nienkejacobs - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van nienkejacobs - WaarBenJij.nu

Week 4

18 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

mijn vierde week is alweer voorbij. De tijd vliegt hier voorbij en heb het nog steeds heel erg naar mijn zin. Op het werk gaat het ook allemaal goed, ben deze week voornamelijk bezig geweest met het organiseren van de high tea in combinatie met normen en waarden. Op deze manier gaan ze leren hoe zij zich horen te gedragen wanneer ze zelf de high tea gaan organiseren. Ik wil hun bewust maken van hun eigen gedrag zodat zij weten welke normen en waarden gelden en zij dit in hun dagelijks leven kunnen toepassen. Ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken.

Ik ben in het weekend 2dagen op trip geweest naar Brownsberg en Stone Island. De eerste dag zijn we gereden naar Brownberg. Dit ligt ten zuiden van Paramaribo, bij Brokopondo. We zijn deze berg opgereden en vervolgens omlaag gelopen naar de Ireneval. Deze waterval is vernoemd naar prinses Irene, het was een uur lopen naar beneden. Eenmaal uitgekomen bij de waterval, was het een beetje een teleurstelling aangezien de waterval klein was en er niet veel water stond. Dit komt omdat het de laatste tijd erg droog is. Ondanks hebben we toch nog even kunnen pootjebaden. De berg die we omlaag zijn gelopen moesten we natuurlijk ook weer omhoog lopen, het was een hel vooral omdat het bloedheet was en een pittige wandeling. Maar we hebben het gered en zelfs nog sneller gelopen dan de heen weg, namelijk driekwartier. We waren zeer trots op ons zelf toen we boven aankwamen.
Na de wandeling hebben we gegeten, daarna zijn we terug naar beneden gereden om naar Stone Island te gaan.
Stone Island is een stuwmeer dat de mensen zelf hebben aangelegd om door middel van waterkracht energie op te wekken. Er stonden namelijk eerst huizen deze hebben ze weggehaald, wel staan de bomen er nog allemaal. Het is dan ook een heel apart om te zien want het is een meer met alleen maar bomen in het water.
In de avond hebben we een kampvuur gemaakt en borgoe gedronken, dit is rum die hier veel word gedronken. Natuurlijk heb ik dit wel met cola gedronken, anders denk ik dat ze me hadden kunnen dragen naar het hutje toe hahaha.
De dag erna zijn we nog naar een eiland geweest met de boot. Dit was wel leuk maar zijn niet heel lang daar gebleven. Daarna zijn we nog lekker gaan zwemmen en tegen de middag weer terug gereden naar Paramaribo.

Tot volgende week!!

• 25 November 2014 - 18:19

Mama:

He Schat
    Snel beter worden en vooral weer conditie opbouwen.
    Zodat je tenminste nog een of twee leuke trips kan maken voordat je over 4 weken weer naar huis komt.

Liefs mama

Ps ben benieuwd naar alle andere foto's die je gemaakt hebt. Kus